Informace pro studenty zapsané do akademického roku 2024/2025.
Všichni zapsaní studenti si tyto informace pečlivě prostudují, včetně zveřejněných odkazů na informační systémy.
Imatrikulace – povinná pro nově zapsané studenty bakalářských prezenčních programů.
Na imatrikulaci se dostavte ve slavnostním obleku.
Imatrikulace se zúčastní všichni studenti bakalářských prezenčních programů zapsaní v roce 2024/25 do studia (do 1. ročníku).
Termín konání: středa 25. září 2024, 9:00 hodin, Aula ČZU, Kamýcká 1276, Praha-Suchdol.
Doba trvání: cca 30 minut.
Následovat bude ihned po skončení přednáška z předmětu Úvod do studia (doba trvání cca 2 hodiny).
Zjištění a nutná změna hesla pro přístup do studijního informačního systému
Po zápisu do studia má každý student přibližně do týdne zprovozněn přístup do univerzitního informačního systému UIS – https://is.czu.cz. Současně je vygenerován login (přihlašovací jméno) a heslo pro přístup do UIS.
- každý zapsaný student si zjistí tento login a heslo v e-přihlášce (https://is.czu.cz/prihlaska),
- následně se přihlásí do UIS https://is.czu.cz,
- při prvním přihlášení do UIS po zápisu do studia bude student vyzván k potvrzení, že byl informován o zpracování osobních údajů studenta univerzitou ze zákonných důvodů a k udělení souhlasu nebo nesouhlasu s dalším zpracováním osobních údajů např. pro účely vydání ISIC karty, předání dat do menzy z důvodu slev na obědy apod. ,
- každý zapsaný student si změní heslo podle pravidel:
- Minimální délka hesla je 12 znaků.
- Maximální délka hesla je 16 znaků.
- Minimální počet malých písmen je 1.
- Minimální počet velkých písmen je 1.
- Minimální počet písmen je 5.
- Minimální počet číslic je 1.
- Minimální počet nepísmenných znaků je 2.
- další den bude toto heslo fungovat i do ostatních informačních systémů ČZU.
Karta studenta:
- Karta studenta je základní identifikační průkaz studenta ČZU.
- Slouží jako doklad totožnosti a jako vstupní karta do místností. Studenti ji předkládají při zkouškách, výpůjčkách v knihovně ČZU, platbách ve studentské pokladně apod. Pedagog nebo jiný oprávněný pracovník může požadovat identifikaci pomocí tohoto průkazu, případně také občanského průkazu nebo cestovního pasu v případě cizinců.
- Studentská nečipová karta slouží pouze k prokázání totožnosti u zkoušky.
- Karta se vyzvedává v kartovém centru v Knihovně ČZU.
- Podrobnosti jsou zveřejněny na webu knihovny zde.
Zápis do rozvrhu zimního semestru:
- Zápis na rozvrh proběhne v termínu 24. - 29. září 2024. Studenti jsou informováni cca týden předem o přesném čase spuštění zápisu.
- Zápis proběhne prostřednictvím UIS.
- Studenti se zapisují na termín výuky předmětů, u kterých to stanoví vyučující, u velké části předmětů mají studenti 1. ročníků stanovený pevný rozvrh.
Zahájení výuky:
- Prezenční studium: výuka v akademickém roce začne v pondělí 30. září 2024 podle rozvrhu. Rozvrh bude zveřejněn v UIS nejpozději týden před zápisem do rozvrhu.
- Kombinované studium: první přednášky proběhnou v termínu 21. až 27. září 2024 podle rozvrhu. Rozvrh jednotlivých předmětů bude zveřejněn v UIS nejpozději týden před začátkem výuky.
- Harmonogram akademického roku najdete zde.
- Přednášky i cvičení jsou povinné (výjimky upřesní vyučující).
- Studenti jsou povinni dodržovat pravidla BOZP (školení proběhne v rámci předmětu Úvod do studia).
- Značení poslucháren a cvičeben je umístěno na webu fakulty v informacích pro studenty: L – Fakulta lesnická a dřevařská; DP – Dřevařský pavilon FLD; HT – Hi-tech pavilon FLD; Z, D e– Fakulta životního prostředí; A – Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů; E, D - Provozně ekonomická fakulta; M – Technická fakulta. Výuka může probíhat také v terénu – místo srazu upřesní vyučující.
Kontrola plnění studijních povinností v 1. ročníku:
- Po skončení zkouškového období zimního semestru musí mít studenti 1. ročníků splněno minimálně 10 kreditů z předmětů zimního semestru.
- Kontrola proběhne v 1. týdnu letního semestru.
- Pokud student výše uvedenou podmínku nesplní, bude mu ukončeno studium.
Uznávání předmětů z předchozího studia:
- Výsledky předmětů splněných v předchozím studiu lze uznat pouze na základě žádosti podané na studijní oddělení. Uznávaný předmět podle studijního plánu aktuálního programu se musí shodovat svým obsahem a zakončením s předmětem splněným v předchozím studiu (v případě potřeby posuzuje garant předmětu).
- U předmětů zakončených zkouškou budou uznány pouze předměty, které student složil s výsledkem „výborně – 1“ nebo „velmi dobře – 2“. Nebudou uznávány předměty zakončené „dobře – 3“. Dále lze uznat zápočty u předmětů zakončených pouze zápočtem (kromě předmětů „Úvod do studia“ a „Bakalářská / diplomová práce“, které uznávány nebudou).
- Děkan nemůže uznat pouze zápočet u předmětu zakončeného zápočetem i zkouškou.
- Nebudou uznány výsledky předmětů starší než 5 let.
- Zpravidla se neuznávají předměty splněné v absolvovaném studiu.
- Před podáním žádosti doporučujeme návrh nejprve projednat se svojí studijní referentkou, aby byla žádost podána kompletně a správně.
Podmínky pro postup do vyššího ročníku:
- Podmínky stanovuje Studijní a zkušební řád ČZU pro studium v bakalářských a magisterských programech.
- Student musí splnit min. 50 kreditů z předmětů 1. ročníku i ostatní podmínky stanovené SZŘ.
Podávání žádostí, volba předmětů:
- podrobnosti budou zveřejněny na www.fld.czu.cz v sekci Studium / Studijní dokumenty,
- rozhodování se řídí Studijním a zkušebním řádem ČZU,
- žádost o individuální studijní plán a žádost o uznání zkoušek z předešlého studia na vysoké škole podává student zpravidla v prvních 2 týdnech semestru,
- volba předmětů pro letní semestr 1. ročníku (jen programy Lesní inženýrství a Dřevařské inženýrství) proběhne 28.10. - 3.11.2024 (1. kolo) a 11. - 17.11.2024 (2. kolo).
Důležité informační systémy ČZU:
1) Univerzitní informační systém UIS (https://is.czu.cz):
- rozvrh výuky vč. zápisu do rozvrhu,
- výběr a zápisy volitelných předmětů,
- přihlašování na zkoušky a výsledky zkoušek,
- výběr a zadání bakalářské nebo diplomové práce,
- státní závěrečné zkoušky,
- informace o předmětech,
- rozhodnutí, která lze doručovat elektronicky (úložiště dokumentů),
- stipendia,
- poplatky,
- tisk potvrzení a přehledů známek,
- nastavení hesla pro všechny informační systémy ČZU,
- všichni studenti si do UIS vloží číslo bankovního účtu.
2) Studentský e-mail (https://www.office.com):
Každý student má přidělenu e-mailovou schránku, kterou je povinen kontrolovat. Lze nastavit přeposílání přijatých zpráv na jiný e-mail. Jedná se o primární emailovou adresu ve formátu login@studenti.czu.cz, na kterou jsou odesílány zprávy (upozornění) odesílané ČZU. Login = přihlašovací jméno do UIS.
Návod najdete zde.
3) Informační systém Moodle (https://moodle.czu.cz):
- pedagogové sem umísťují materiály ke studiu pro jednotlivé předměty, vždy sdělí podrobnosti,
- může zde probíhat zkoušení on-line formou.
4) Webové stránky fakulty (fld.czu.cz):
Většina informací dosud uváděných na webových stránkách fakulty bude v průběhu léta převedena do studentského intranetu. Informace o změně najdete zde a budou také studentům zaslány e-mailem.
Zejména sekce „Studium“ a „Úřední deska“. Tyto stránky je třeba pravidelně sledovat.
- úřední deska FLD vč. náhradního doručování rozhodnutí, která se nepodařilo doručit standardním způsobem,
- předpisy, směrnice, pokyny, informace k aktuálně probíhajícím činnostem (imatrikulace, zápisy do vyšších ročníků, kontroly po 1. semestru studia, výběr volitelných předmětů, praxe, státní závěrečné zkoušky, promoce, uznávání dříve splněných zkoušek, žádost o individuální studijní plán a další důležité akce),
- formuláře žádostí a potvrzení,
- studijní plány jednotlivých programů, oborů, specializací,
- harmonogram výuky a plánek učeben,
- stipendia – všichni studenti do UIS vloží číslo bankovního účtu,
- poplatky za studium,
- a mnoho dalšího najdete v sekci Studium / informace pro studenty a Studium / Studijní dokumenty,
- přijímací řízení,
- Studijní oddělení FLD, úřední hodiny a jejich aktuální změny. Na studijní oddělení je nutné hlásit veškeré důležité změny (změna trvalého bydliště nebo kontaktní adresy, pobyt mimo tyto adresy delší než 1 měsíc, změna jména, tel. čísla apod.),
- na webu FLD lze zde dohledat kontakty na zaměstnance ČZU.
5) Webové stránky ČZU a ostatních součástí univerzity
- Česká zemědělská univerzita v Praze,
- Koleje a menza,
- Knihovna ČZU (výpůjčky skript, rešeršní služby, vydávání studentských karet, ...)
6) Informace ke studentské kartě (https://lib.czu.cz/cs/r-8835-kartove-centrum/r-8893-studentske-karty):
- kompletní informace o typech, možnostech využití a způsobu pořízení studentské karty.
7) Žádost o kolej (https://iskam.czu.cz):
Žádost o kolej může podat student, který se zapsal do 1. ročníku prezenčního studia, nebo uchazeč přijatý ke studiu, nejpozději do 11. srpna 2024. V dalších ročnících končí termíny dříve.
8) Ubytování na kolejích (http://kam.czu.cz):
Najdete zde podrobnosti k ubytování na kolejích, scénář ubytování, ceník ubytování a další informace týkající se kolejí a menzy ČZU.
9) GDPR (https://gdpr.czu.cz)
10) Sociální sítě FLD
- Trubačský půlkruh při FLD ČZU v Praze
- Studentský zájmový spolek FLD ČZU
- Spolek myslivců při FLD ČZU v Praze
- Popularizační rubrika
Studijní a zkušební řád ČZU:
Důležitý předpis, kterým se řídí průběh studia je Studijní a zkušební řád ČZU pro studium v bakalářských a magisterských programech. Najdete ho na webu FLD.
Menza ČZU:
Obědy a večeře jsou pro studenty částečně dotované.
IČO ČZU: 60460709
Helpdesk ČZU: 224 384 444, helpdesk@czu.cz