narozen 20. 3. 1974 v Mladé Boleslavi
vzdělání:
- 1988–1992 Střední lesnická škola v Trutnově
- 2007–2010 Bc. studium Provoz a řízení myslivosti na FLD ČZU
- 2010–2012 Magisterský program Lesní inženýrství na FLD ČZU
- 2014–2021 Doktorské studium na KMLZ FLD ČZU
povolání:
- od roku 1992 zaměstnán u VLS ČR, s.p., divize Mimoň
- 1992–1993 adjunkt
- 1993–2000 lesní
- 2000–2016 nadlesní, oborník v oboře Židlov
- 2017 do současnosti jako vedoucí myslivosti a rybářství divize Mimoň
ostatní aktivity:
- předseda Spolku chovatelů zubra evropského v ČR
- člen ústřední hodnotitelské komise CIC
Co Vás přivedlo ke studiu na FLD ČZU?
K bakalářskému studiu jsem se přihlásil jen tak „z hecu“, kdy jsem se s přáteli vsadil, že se přihlásím a studium dokončím. Magisterské studium bylo logickým dokončením terciálního vzdělávání. K doktorskému studiu mě přivedla možnost výzkumu polodivoké populace zubra evropského, kterou mám možnost pozorovat v rámci výkonu svého povolání.
Čemu se nyní v profesním životě věnujete?
V současnosti jsem zaměstnán jako vedoucí úseku myslivosti a rybářství u VLS ČR, s.p., divize Mimoň. Divize hospodaří na více než 33 000 ha vlastních honiteb, včetně tří oborních chovů. Náplní mojí práce je především organizace zajištění péče o zvěř v těchto honitbách, zajišťování a organizace lovů, komunikace s loveckými hosty. Díky svému povolání mám možnost vykonávat svůj největší koníček, což je výkon práva myslivosti, doprovod loveckých hostů a samotný pobyt v přírodě.
Co byste doporučil současným studentům a uchazečům o studium?
Ze své vlastní zkušenosti bych jim na FLD ČZU doporučil jakýkoliv studijní program, zabývající se problematikou, která je zajímá. Převážnou většinu předmětů přednášejí kvalitní a erudovaní odborníci na dané téma, kteří vytvářejí přátelskou a vstřícnou atmosféru. Fakulta je vybavena moderními technologiemi, které umožňují provázat studium s praktickým výzkumem v terénu.
Máte nějakou historku z dob studia na FLD ČZU, na kterou rád vzpomínáte?
Především bych vyzdvihl celkově přátelskou atmosféru, která panovala nejen ze strany mých spolužáků a kolegů, ale i ze strany mnoha vyučujících, ze kterých se stali moji přátelé a s kterými se dodnes rád potkávám.