Železniční zastávka vznikla podle návrhu studentů Fakulty lesnické a dřevařské České zemědělské univerzity v Praze a Fakulty stavební ČVUT. Úkolem studentské soutěže bylo navrhnout přístřešek pro využití v horských a podhorských oblastech nebo v chráněných krajinných a přírodních lokalitách. Celková cena neměla překročit 500 tisíc korun, a to včetně realizace stavby. Jako materiál se mělo v maximální možné míře použít dřevo z místních zdrojů; právě podpora dřeva jako hlavního stavebního materiálu byla jedním z cílů soutěže. Porota rovněž hodnotila náročnost údržby.
Objekt přístřešku má půdorys rovnoramenného lichoběžníku s delší přední a s kratší zadní stěnou. Všechny stěny jsou svislé, jsou zakončeny plochou střechou s přesahy do všech stran. Přední stěna objektu je omezena na mohutné nadpraží tvořené překladem z dřevěných hranolů. Přístřešek je jednopodlažní s podlahou z betonové chodníkové dlažby v úrovni okolního terénu. Objekt je bezbariérový. Přístřešek má sloupovou konstrukci. Čtyři nosné sloupy umístěné v nárožích jsou z KVH TRIO konstrukčních hranolů. Do sloupů jsou na mělké rovné čepy zapuštěny stěny ze srubových KVH duo profilů vrstvených na sebe. Přední stěna je až do výšky 2 500 mm bez výplně a tvoří ji pouze vysoké nadpraží. Střecha je plochá. Krokve leží na koruně přední a zadní stěny, uspořádány jsou vějířovitě s většími rozestupy na přední stěně. Bednění je z palubek tloušťky 24 mm. Mezi bedněním a plechovou krytinou je separační vrstva (střešní separační plastová rohož), která chrání horní plochu bednění před zkondenzovanou vzdušnou vlhkostí na spodní ploše plechové krytiny a která tlumí hluk způsobený dopadáním dešťových kapek na plechovou krytinu. Celý objekt byl ošetřen nátěrem DColor FK 47 UV Protect vyvinutým ve spolupráci společností Matrix a.s. a Fakulty lesnické a dřevařské. Zastávka je navržena, tak aby splňovala požadavky moderní architektury a zároveň byla šetrná k životnímu prostředí.